Oczekujace
admin, 2016-09-09 10:19:13
admin, 2016-09-09 10:19:13
Uprzejmie informujemy, że każdy podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy w ramach działań zaplanowanych w LSR, tj.:
- na rozpoczęcie działalności gospodarczej,
- na rozwój przedsiębiorstwa,
- na granty
musi posiadać numer identyfikacyjny nadawany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wnioski/ewidencja-producentow.html
W związku z wieloma zapytaniami dotyczącymi rozliczenia wniosku o powierzenie grantu, informujemy, że wszystkie dokumenty finansowe potwierdzające realizację grantu (faktura, rachunek) powinny zostać opisane w następujący sposób:
Opisu należy dokonać na odwrotnej stronie dokumentu, w przypadku braku takiej możliwości należy dołączyć dodatkową kartkę do dokumentu i potraktować je jako jeden dokument.
Dodatkowo prosimy o załączenie do sprawozdań wyciągów bankowych.
admin, 2016-10-25 11:30:27
Interpretacje przepisów określających warunki pomocy w poddziałaniu 19.2 (z dnia 02.02.2017)
admin, 2016-12-08 10:22:21
Szanowni Państwo,
Począwszy od 18 marca 2017 r. pod adresem www.portalogloszen.arimr.gov.pl zostanie uruchomiony specjalny portal, na którym wnioskodawcy/beneficjenci działań/poddziałań realizowanych w ramach PROW 2014-2020 będą zobowiązani zamieszczać zapytania ofertowe w celu wyłonienia wykonawców zadań przewidzianych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji. Od dnia uruchomienia portalu ofertowego, zamieszczenie zapytania ofertowego będzie jedynym sposobem pozyskania wykonawcy/dostawcy. Oznacza to, że dotychczasowy tryb wysyłania trzech zapytań ofertowych do wybranych wykonawców/dostawców, zostaje zastąpiony publikacją zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR.
Obowiązek stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców dotyczy wnioskodawców oraz beneficjentów pomocy w ramach PROW 2014-2020, którzy:
- nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych â dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto;
- są zobowiązani do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych â dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto i zamówień o wartości poniżej 30 tys. euro oraz dla zamówień wyłączonych spod ustawy o zamówieniach publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach sektorowych.
Obowiązek publikacji ogłoszeń wprowadzono na mocy przepisów ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. poz. 349 i 1888, z 2016 r. poz. 337 i 1579 oraz z 2017 r. poz. 5), które weszły w życie 18 stycznia 2017 r. W związku z tym, dla umów o przyznanie pomocy zawieranych od 18 stycznia 2017 r., przy wyborze wykonawcy należy stosować tryb konkurencyjny, wynikający z art. 43a przedmiotowej ustawy. Ww. przepis określa także przypadki wyłączenia z konieczności stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców.
Opublikowanie zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR będzie możliwe po zalogowaniu się loginem i hasłem nadanym przez ARiMR. O uprawnienia do zamieszczania ogłoszeń na Portalu należy wystąpić składając Wniosek o nadanie uprawnień do Portalu Ogłoszeń Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Przed wypełnieniem Wniosku należy zapoznać się z Instrukcją wypełniania Wniosku o nadanie uprawnień do Portalu Ogłoszeń Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wniosek wraz z instrukcją wypełniania dostępny jest na stronie ARiMR http://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/portal-ogloszen-arimr-dla-wnioskodawcowbeneficjentow-wybor-oferty-na-wykonanie-inwestycji-tj.html.
Przeglądanie opublikowanych na Portalu zapytań ofertowych będzie możliwe bez konieczności logowania.
Ważne!
Dla spraw wszczętych i zakończonych podpisaniem umowy o przyznaniu pomocy przed dniem 18 stycznia 2017 r. (np. umowy z dnia 31 maja 2016 r. na operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych”) stosuje się zasady konkurencyjności, wynikające z umowy o przyznaniu pomocy wraz z załącznikami (załącznik nr 3 â Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014-2020).
W Świętokrzyskim Biurze Rozwoju Regionalnego w Kielcach â Biuro PROW informacji nt. konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców udzielają: Agnieszka Jaworska-Bogulak i Artur Głogowski pod numerem telefonu: 41 330 10 77, 41 343 83 40, 41 343 82 91 wewn. 1129.
admin, 2017-04-26 12:09:57
Uprzejmie informujemy, że został uruchomiony Generator Wniosków o przyznanie pomocy dla poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”. Poniżej podajemy link do strony, pod którym znajdują się Generatory wniosków dla operacji:
- W ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (premie)
- W ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (premie).
Jednocześnie informujemy, iż na stronie internetowej ARiMR zostało udostępnione narzędzie do wyliczania tabel finansowych biznesplanu.
Arkusz został zamieszczony na stronie internetowej ARiMR (plik .xlsx) do wypełniania biznesplanu w zakresie tabel finansowych: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, które umożliwi wyliczenia zgodnie z ww. zasadą - ścieżka dostępu do ww. narzędzia:
http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/BP_premie_a.xlsx
- dla operacji realizowanych w poddziałaniu 19.2 (z wyłączeniem „premii”), w przypadku których jest wymagane przedstawienie biznesplanu:
http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/BP_inne.xlsx
- dla operacji w ramach podejmowania działalności gospodarczej w poddziałaniu 19.2:
http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/BP_premie_a.xlsx
admin, 2017-04-26 12:09:57
admin, 2018-02-28 10:14:50
Lokalna Grupa Działania
"Region Włoszczowski"
ul. Wiśniowa 23
29 - 100 WŁOSZCZOWA
Biuro czynne:
pn. - pt. w godz. 7:30 - 15:30
(48) 41 394 14 05
tel. 573 402 311
502 078 325
Inspektor Danych Osobowych
Arkadiusz Zarębski
tel. 786 816 337